poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Ślimaczki ze szpinakiem

Nikogo nie trzeba przekonywać, jak zdrowy jest szpinak. Trudniejszym jest natomiast przekonanie niejednego z nas, że jest pyszny. Ja do szpinaku przekonałam się całkiem niedawno i myślę, ze zagości on w mojej kuchni na długo.


Składniki na 16 ślimaczków:
1 opakowanie ciasta francuskiego light (ja użyłam tego z Lidla)
400g szpinaku (u mnie świeży)
50g masła
ząbek czosnku
sól
2 łyżki mleka

Szpinak umyj i osusz. Na patelni rozgrzej masło, wrzuć szpinak i smaż kilka minut. Dodaj wyciśnięty czosnek, dopraw solą. Gotową masę przestudź.
Ciasto francuskie rozwiń. Na 3/4 powierzchni rozsmaruj masę szpinakową, a następnie zwiń jak roladę. Pokrój w plastry o szerokości 1 cm. Ułóż je na pergaminie, każdy posmaruj mlekiem.
Piecz w temperaturze 200 stopni Celsjusza przez 15-20 minut (do zrumienienia).
Podawaj z jogurtem naturalnym :)

Wartości odżywcze 1 ślimaczka:
Energia 82 kcal 
Białko 2 g 
Tłuszcze 5 g
Węglowodany 7 g