czwartek, 18 lipca 2013

Jedzenie to leczenie/Dieta garstkowa

Na naszym rynku wydawniczym można znaleźć w tej chwili dwie pozycje dr n. med. Anny Lewitt.


Ja sięgnęłam najpierw po Jedzenie to leczenie. Dla osoby, której temat zdrowego odżywiania jest tematem nowym, jest to na pewno elementarz. Taki czytelnik znajdzie w tej książce odpowiedź na pytanie, czy ma problem z otyłością, jak powinien komponować swoje posiłki, aby organizm otrzymał wszystkie niezbędne wartości odżywcze, kiedy i ile ćwiczyć. Autorka przekonująco przedstawia założenia swojej diety, w której miarą wielkości porcji jest garść. Jeśli nie lubimy wszystkiego ważyć podczas przygotowywania posiłku, będzie to dla nas pewna wskazówka.
Mnie osobiście zainteresowały przepisy - proste w przygotowaniu i co ważne - z produktów, które znajdziemy w naszych sklepach bez problemu. Przepisy tanie. Dla każdego z nich jest przedstawiony procentowy udział białek, węglowodanów i tłuszczów oraz kaloryczność jednej porcji.

Zachęcona tymi przepisami sięgnęłam po drugą pozycję - Dieta garstkowa. Na początku książki podsumowanie wiadomości z książki pierwszej. A potem solidna dawka przepisów, z podziałem na pory roku (fajna sprawa biorąc pod uwagę to, że pewne owoce i warzywa są tylko sezonowo u nas dostępne). Przepisy poukładane są w postaci całodziennych jadłospisów, co jest nie bez znaczenia dla osoby na diecie. Czy przepisy są smaczne? - będę to sprawdzać, bo kilka z nich mnie zaintrygowało :)